mendaki menambah iman

mendaki menambah iman

Selasa, 10 Mei 2011

Last Samurai Malaysia..

Kisah samurai "The Last Samurai" menarik perhatian saya sejak saya sekolah lagi..

dah 5 kali tengok...
hehe..

kisah ini memaparkan tentang  perjuangan sebuah kampung samurai yang asalnya 100% budaya orang Jepun, Penuh kesetiaan Pada Maharaja, agama, jaga larang pantang agama, budaya sopan santun, tiada  sosial dan yang paling menarik adalah kebajikan rakyat di kawasan itu, rumah pimpinan pun sama cantik dengan rumah rakyat sendiri..


Tetapi mereka dimusuhi oleh kaum dan agama sama, cuma membezakan budaya orang bandar dan samurai, orang bandar Jepun mereka mengikut budaya orang British dengan pakaian kot dan berambut pendek tetapi puak samurai tetap dengan perjuangan budaya mereka dan taat setia pada maharaja.Orang bandar jepun tunduk dan taat pada arahan British hingga mereka ingin menghapuskan budaya samurai kerana SAMURAI ini dikategorikan PENGANAS.. huhu... sapa PENGGANAS sekarang yang dilabelkan?? ISLAM..

pandangan mata dunia ISLAM adalah PENGGANAS kerana mereka mengikut perjuangan Rasulullah S.A.W. Memegang senjata dan pedang hingga mengerunkan pihak musuh barat dan Israil. Akhirnya membunuh Osama Bin Laden, benar atau tidak terpulang pada Kuasa Ilahi..



Begitu juga suasana politik di Malaysia, PAS yang membawa Perjuangan Menegak Kalimah Allah dalam pentadbiran negara, membawa ketelusan dan  kebenaran dalam pentadbiran, Meletakkan rujukan pada Al-Quran dan Sunnah akhirnya yang jadi kaum pengecut dengan Islam ni adalah kaum MELAYU yang susah menerima Islam dalam dunia politik Islam

Apa yang melayu pandang tentang ISLAM

1. Solat kat masjid
2.bulan puasa kena puasa
3.raya kena beli baju baru
4.sembahyang jumaat
5.bila kematian baru pakai tudung
6.dalam masjid baru pakai sopan
7.kedai judi nombor ekorjadi temat singgahan utama dari masjid
8.kubur kau kubur aku lain..(melayu ni bodoh mudah tperdaya dengan ayat yang rasa boleh backup jahil dia)

Ini realiti MELAYU sekarang.... tolak islam ambik kebangsaan kononya Tanah Melayu ni dperjuang oleh orang Melayu..Siapa TUAN Tanah kat BUMI ni??Bukan Allah yang bagi kamu rezeki dan kehidupan yang senang , akhirnya mereka menolak ISLAM..

Doa mudah-mudahan mereka yang Melayu dan bukan agama Islam boleh menerima Islam dalam semua hal kehidupan kerana Allah itu Maha Berkuasa.. Tolak Islam terima Neraka..Terima Islam dapat SYURGA AMINNN...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan